Urzędnicy sopockiego magistratu przypominają organizacjom pozarządowym o konieczności realizacji zapisów umowy o realizację zadania publicznego, regulujących obowiązki i uprawnienia informacyjne.
Obowiązek polega na obligatoryjnym umieszczeniu:
- loga Miasta Sopotu
- oraz informacji w brzmieniu: zadanie publiczne jest współfinansowane / finansowane ze środków otrzymanych z budżetu Miasta Sopotu
na:
- wszystkich materiałach, w szczególności promocyjnych, informacyjnych, szkoleniowych i edukacyjnych, dotyczących realizowanego zadania publicznego, takie jak ulotki, broszury, publikacje, notatki prasowe, newslettery, mailing, materiały filmowe, materiały szkoleniowe i konferencyjne
- zakupionych rzeczach, o ile ich wielkość i przeznaczenie tego nie uniemożliwia, proporcjonalnie do wielkości innych oznaczeń, w sposób zapewniający jego dobrą widoczność
- miejscu realizacji zadania publicznego, np. poprzez umieszczenie plakatu w miejscu realizacji zadania publicznego;
- swojej stronie internetowej / w mediach społecznościowych
- dokumentach związanych z realizowanym zadaniem, które będą podawane do wiadomości publicznej, dokumentacji przetargowej, ogłoszeniach, analizach, raportach, wzorach umów.
Ponadto należy:
- przekazywać odbiorcom ostatecznym (uczestnikom projektów) informacje, że realizacja zadania jest możliwa dzięki współfinansowaniu / finansowaniu w formie odpowiedniego oznakowania konferencji, warsztatów, szkoleń, spotkań;
Do fakultatywnie oznaczanych atrybutów należą:
- dokumenty i materiały dla odbiorców ostatecznych, np. materiały informacyjne, zaproszenia, programy szkoleń i warsztatów, listy obecności, prezentacje multimedialne, kierowaną do nich korespondencję, umowy.
Każdorazowe użycie logotypu Miasta Sopotu oraz formuły należy wysłać do akceptacji Biura Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Sopotu na adres: akceptacje@sopot.pl
POBIERZ:
UWAGA! Miasto zobowiązuje organizacje do przekazania dokumentacji zdjęciowej potwierdzającej realizację obowiązku informacyjnego, drogą elektroniczną.
Warto też zamieszczać opis sposobów promocji w sprawozdaniach końcowych z realizacji zadań publicznych.